2009. április 7.

Guy De Maupassant – A szépfiú (10/8)


Sokáig tartott, tudom. De már kb. 2 hete befejeztem, csak nem tudtam odáig jutni, hogy le is írjam. Bocsi :)

Érdekes módon, mikor valakinek megemlítettem, hogy milyen könyvet tervezek olvasni, vagy épp olvasok, olyan furcsa mosoly jelent meg az emberek arcán. Úgy halottam, hogy Maupassant a szexról is szokott írni, gondoltam azért. De nem. Én nem tartom ezt a könyvet semmilyen szexuális töltetű könyvnek. Sima regény. Mást vártam, de mondjuk így is tetszett…..

A könyv Georges Duroy-ról szól. Egy kis faluban nőtt fel, és feljutott Párizsba. Nagyon rossz volt a helyzete, nem volt mit ennie. Ekkor találkozott egy régi ismerősével, akinek viszont jól mentek a dolgai. Beszerezte munkába az újságnál. Megyegetett a dolog, az ismerőse bemutatta egy-két magasabb körökben mozgó emberkének, elsősorban hölgyeknek, asszonyoknak. És így szerezte be szeretőjét. Az elsőt, mert nagy szoknyavadász volt. Szépfiúnak hívták a hölgyek, és igen meg tudta őket győzni….. az aranyosságával, a szimpátiával, a beszédével, és a szerelmével…. Hazudott hogy egy-egy asszonyt, vagy vagyont megszerezzen…. A történet természetesen bonyolódik, a kérdés, hogy ő mit lép, megmarad-e vagy tényleg fel tud törni még magasabbra? Marad-e kis újságíró, aki csak a bulvár rovatot írja, lopja a cikkeket, vagy több van benne? Megfeledkezik szüleiről? Hogyan vélekedik róluk? Mert ők nem változtak, maradtak ugyanolyan falusi emberek.

Aljas volt, és kihasznált őket sokszor, mégis valamiért nekem szimpatikus volt. És nem tudtam rá „haragudni”. Érdekesnek tartom a történetet, még ha nem is ezt vártam, és nem nagyon szeretem a régi időkből való történeteket (1870-80 körül játszódik), de ez valamiért megfogott….

Én ajánlom.

4 megjegyzés:

  1. én pedig felveszem a listára :)

    VálaszTörlés
  2. oké. csak több részletet vártam, ami meg nincs benne....

    VálaszTörlés
  3. Nahát, sokkal pozitívabb élmény itt, mint nekem :) Mondjuk nekem sem esett rosszul, de én az izgalmat nem éreztem annyira.

    VálaszTörlés
  4. te írtál már róla? meg is lesem :D
    ha nem akkor itt az ideje :) ;)

    VálaszTörlés